Tur rundt Grønnhovdsetera - Venlisetera

Rundtur rundt seterene

Rundtur rundt om seterene Grønnhovd og Venli.

Start ved rundkjøringen ved Brennlivatnet.  Ta løypa over toppen ved rundkjøringa  og ned på myra  vi passerte før en kommer opp til vannet. Her deler løypa seg, ta til venstre. Slakk motbakke ,så er en oppe på myra ved Trytetjenn. Løypa følger langs vannet, opp et par kneiker, og så er vi inne i Trillemarka Naturresavat. Litt ned igjen, og vi er på myrene langs Gammelsetervannet. Løypa følger 50-100m fra vannet bort til bekken  ned til Sinern.

Her kommer løypa fra Dukli og Sinern opp fra høyre. Fortsett til venstre langs enden av vannet. Så begynner "oppoverbakkene". Løypa følger stort sett bekken oppover.   Etter noen hundre meter   "litt bratt"   kommer en opp på den første myra. Så følger løypa myrene innover mot Venlisetera. Noen småkneiker for å utlikne høydeforskjellen mellom myrene. Opp noen småbakker før en kan kjøre ned på myra nedenfor Venlisetera. Setera ses opp til høyre under Venlifjellet.

Her på myra deler løypa seg, ta til venstre over myra . Opp noen bakker, så litt utforkjøring før en ender nede på skogsbilveien. Løypa følger veien ned til  bålplassen ved Tverrhøggvatnet. Her tar ei løype av til høyre , og ender ned i A-feltet. Løypa rett fram følger veien ned til Brennlivatnet og ender ved rundkjøringen hvor vi startet.

Regn 1-2 timer så kommer nok de fleste rundt.